Algemene Voorwaarden MobileFix Groningen
- Definities
- Identiteit van de Ondernemer
- Algemene Bepalingen
- Toepasselijkheid
- Overeenkomst
- Betaling
- Garantie
- Eigendomsvoorbehoud
- Aansprakelijkheid
- Inruilvoorwaarden
- Levering
Aanvullende Voorwaarden Reparatie
- Algemeen
- Uitvoering van Dienst
- Verplichting Klant
- Klachten
- Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
Artikel 1
Definities
- Klant: ieder natuurlijk- of rechtspersoon die een overeenkomst sluit met MobileFix Groningen.
- Bedrijf: een rechtspersoon die een overeenkomst sluit met MobileFix Groningen.
- Consument: een natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, die een overeenkomst sluit met MobileFix Groningen.
- Dag: een kalenderdag.
- Overeenkomst: iedere verbintenis tussen een klant en MobileFix Groningen.
- Product: iedere zaak of goed dat door MobileFix Groningen geleverd wordt of ter
reparatie wordt aangenomen. Hieronder valt zeker te verstaan een (gsm)telefoon en/of enige andere elektronische apparatuur. - Dienst: werkzaamheden die MobileFix Groningen gratis of tegen betaling uitvoert in opdracht van de klant. Hieronder valt zeker te verstaan:
- Reparatiewerkzaamheden
- Verleende service
- Direct Schade: Zichtbare schade die opzettelijk of door grove nalatigheid is veroorzaakt.
- In deze voorwaarden wordt onder de klant een consument (of bedrijf) verstaan.
Artikel 2
Identiteit van de Ondernemer
Naam ondernemer: | MobileFix Groningen |
Handelend onder de naam: | MobileFix |
Vestigings- en bezoekadres: | Aweg 5
9718CS Groningen |
Telefoonnummer: | 050 364 01 72 |
E-mailadres: | info@mobilefix.nl |
KvK-nummer: | 72119403 |
Btw-nummer: | NL858993004B01 |
Artikel 3
Algemene Bepalingen
- Indien MobileFix Groningen op enig moment geen strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, kan daar nimmer enig recht aan ontleend worden.
- MobileFix Groningen voldoet aan alle wet- en regelgeving omtrent de bescherming van persoonsgegevens. MobileFix Groningen draagt zorg voor passend technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik, verlies, diefstal en enige andere vorm van onrechtmatige verwerking. MobileFix Groningen slaat alle persoonsgegevens van de klant op in een database.
- In deze algemene voorwaarden kan het woord “schriftelijk” ook worden aangemerkt als schriftelijk vervaardigde documenten die via elektronische wegen worden verstuurd, daar valt zeker onder te verstaan een e-mail en gefaxte documenten.
Artikel 4
Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen MobileFix Groningen en de klant, inhoudende een schriftelijke en/of mondelinge overeenkomst.
- Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op organisaties en websites van derden. MobileFix Groningen is tevens niet verantwoordelijk voor informatie van derden over MobileFix Groningen, tenzij op de website en officiële social media van MobileFix Groningen zelf.
- MobileFix Groningen behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving te kunnen wijzigen.
Artikel 5
Overeenkomst
- Alle door MobileFix Groningen gedane aanbiedingen, offertes of prijsopgaven van MobileFix Groningen zijn geheel vrijblijvend.
- Een overeenkomst tussen de klant en MobileFix Groningen komt tot stand nadat de klant een door MobileFix Groningen gedane aanbieding of prijsopgave heeft aanvaard.
- Indien er door omstandigheden onbekend ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst meerwerk verricht dient te worden, is MobileFix Groningen gerechtigd deze kosten aan de klant in rekening te brengen. De klant kan indien deze bezwaar heeft, de nog niet uitgevoerde werkzaamheden annuleren. Klant is gehouden de tot dusver uitgevoerd werkzaamheden van MobileFix Groningen aan hun product te vergoeden.
- Indien een klant de opdracht wenst te annuleren, kan dit alleen voor het deel van de werkzaamheden die nog niet zijn verricht.
Artikel 6
Betaling
- Tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen dient de klant de door de klant krachtens de overeenkomst verschuldigde bedragen te voldoen op het tijdstip en de wijze zoals overeengekomen, zonder enige korting, verrekening en/of opschorting.
- Indien de klant niet (tijdig) voldoet aan zijn/haar betalingsverplichtingen jegens MobileFix Groningen is MobileFix Groningen gerechtigd om de klant in gebreke te stellen. Indien de klant ook daarna tekortschiet in de nakoming van de verbintenis zal MobileFix Groningen aanspraak maken op de wettelijke rente en incassokosten.
- De klant is gehouden om MobileFix Groningen zekerheid te verschaffen voor al hetgeen aan MobileFix Groningen verschuldigd is uit hoofde van de overeenkomst, zowel ter voldoening van huidige dan wel toekomstige vordering die MobileFix Groningen op de klant heeft uit welke hoofde dan ook.
- Indien het niet lukt om het product te repareren hoeft de klant hier niet voor te betalen.
- De kosten voor reparatie zijn de kosten zoals weergegeven op de website van MobileFix Groningen.
Artikel 7
Garantie
- Op de door MobileFix Groningen geleverde nieuwe telefoons zit fabrieksgarantie. Dit betekent dat bij een fabrieks defect aan de telefoon, de telefoon wordt teruggestuurd naar de desbetreffende fabrikant. Hierbij moet de wachttijd van 8 weken in acht worden genomen.
- Op de door MobileFix Groningen geleverde accessoires zit 6 maanden garantie. Dit betekent dat als een telefoonaccessoire kapot gaat door een fabrieksfout binnen 6 maanden, de klant een nieuw exemplaar ontvangt.
- Op de door MobileFix Groningen gerepareerde laptop en/of enige andere elektronische apparatuur waarbij onderdelen zijn vervangen zit fabrieksgarantie op de vervangende onderdelen. Dit betekent dat bij een fabrieks defect aan het vervangende onderdeel, deze wordt opgestuurd naar de desbetreffende fabrikant. Hierbij moet een wachttijd van 4 weken in acht worden genomen.
- Op de door MobileFix Groningen gerepareerde laptop en/of computer waarop software is geïnstalleerd, rust geen garantie op software.
- Op de door MobileFix Groningen gerepareerde laptop en/of computer waarop software is geïnstalleerd, rust geen garantie op software.
- Deze artikelen zijn alleen van toepassing wanneer de klant in bezit is van aankoopbewijs van aanschaf van een product en/of dienst van MobileFix Groningen. De klant is hier zelf voor verantwoordelijk.
- De in dit artikel beschreven garantie geldt niet indien en zolang:
- De klant jegens MobileFix Groningen in gebreke is;
- De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren;
- De producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met aanwijzingen van MobileFix Groningen en/of gebruiksaanwijzing op of in de verpakking.
Artikel 8
Eigendomsvoorbehoud
- De door MobileFix Groningen geleverde producten blijven eigendom van MobileFix Groningen tot het moment dat de klant alle verplichtingen uit de met MobileFix Groningen overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
- In het geval dat MobileFix Groningen een beroep doet op het eigendomsvoorbehoud, geldt de ter zake gesloten overeenkomst als ontbonden, onverminderd het recht van MobileFix Groningen vergoeding van schade, gederfde winst en rente te vorderen.
Artikel 9
Aansprakelijkheid
- MobileFix Groningen heeft slechts een inspanningsverplichting ten opzichte van de klant. MobileFix Groningen kan dan ook nooit aansprakelijk worden gesteld voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
- MobileFix Groningen zal uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die u daadwerkelijk heeft opgelopen, betaald of geleden vanwege een aantoonbaar tekortschieten van onze verplichtingen met betrekking tot onze diensten en deze is beperkt tot de maximale factuurwaarde voor de reparatie van het product.
- MobileFix Groningen sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van de door MobileFix Groningen geleverde producten, reparatiewerkzaamheden en verleende service.
- Alle aanspraken van de klant wegens tekortschieten aan de zijde van MobileFix Groningen vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij MobileFix Groningen binnen een termijn van veertien (14) dagen, nadat de klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert.
- MobileFix Groningen is nimmer aansprakelijk voor de teloorgang van data en overige gegevens tijdens de uitvoering van reparatiewerkzaamheden.
- MobileFix Groningen is niet aansprakelijk voor schade aan producten ontstaan door een overmachtsituatie waaronder maar niet uitsluitend wordt verstaan inbraak, lekkage, brand en overstroming.
- MobileFix Groningen zal zich adequaat verzekeren en verzekerd houden tegen de in artikel 9.6 genoemde schade. MobileFix Groningen zal de van de verzekering ontvangen schadevergoeding pro rato ter vergoeding uitkeren aan de klant.
- In geval van totaal verlies van een product wordt de dagwaarde van dit product gehanteerd; er wordt op dezelfde wijze als in artikel 9.6 vergoed tot een maximum van 250 Euro. In geen geval is MobileFix Groningen gehouden het product in zijn geheel te vervangen.
- MobileFix Groningen is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor de volgende schadeposten: gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade die ontstaat als gevolg van een verleende service.
- MobileFix Groningen is niet aansprakelijk voor het verlies van sim- en/of geheugenkaarten en/of randapparatuur tijdens een reparatie.
Artikel 10
Inruilvoorwarden
- Indien de klant een product inruilt bij MobileFix Groningen is hetgeen in dit artikel is bepaald van toepassing. Indien op een later moment blijkt dat de klant niet in overeenstemming met het in dit artikel bepaalde heeft gehandeld, is MobileFix Groningen gerechtigd eventuele betalingen of verrekende kortingen terug te vorderen van de klant.
- MobileFix Groningen is nimmer verplicht een door de klant aangeboden product in te nemen.
- De klant verklaart dat hij/zij de rechtmatige eigenaar is van het product en dat het product niet is onderworpen aan diefstal of verlies. Eveneens verklaart de klant dat het product niet langer gekoppeld is aan een netwerk en geen persoonlijke bestanden meer bevat. Hierbij zal de klant zich altijd moeten kunnen identificeren door middel van een geldig legitimatiebewijs.
- De klant verklaart dat MobileFix Groningen niet aansprakelijk is voor eventuele communicatie via het product nadat deze is ingeruild. Dit betekent dat de klant zelf verantwoordelijk is bij het inleveren van het product aan MobileFix Groningen, het product geen persoonlijke gegevens meer bevat.
- Indien het nieuw gekochte product wordt teruggenomen, zal indien beschikbaar het oorspronkelijke product worden teruggegeven of indien die niet lang voorradig is de inruilwaarde van het product wordt terugbetaald in de vorm van een tegoedbon.
- Deze artikelen zijn alleen van toepassing wanneer de klant in bezit is van aankoopbewijs van aanschaf van een product van MobileFix Groningen. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor.
Artikel 11
Levering
- Indien producten niet direct leverbaar zijn, kan MobileFix Groningen de producten voor de klant reserveren. MobileFix Groningen kan nimmer garanderen dat een gereserveerd product geleverd wordt aan de klant. Indien de klant een aanbetaling heeft gedaan en het product niet geleverd kan worden, ontvangt de klant het aanbetaalde bedrag terug. MobileFix Groningen is gerechtigd eventuele verzendkosten in rekening te brengen bij de klant, indien dit het geval is zal dit altijd vooraf door MobileFix Groningen moeten worden gemeld aan de klant.
- De door MobileFix Groningen opgegeven leveringstermijn is indicatief en is nimmer te beschouwen als een fatale termijn.
Aanvullende Voorwaarden Reparatie
Deze aanvullende reparatievoorwaarden zijn van toepassing op de reparatie van telefoons en enig andere elektronische apparatuur, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Artikel 12
Algemeen
- Indien MobileFix Groningen op enige wijze reparatiewerkzaamheden uitvoert voor de klant, zowel betaald als om niet, zijn de voorwaarden in de artikelen 12 tot en met 15 van toepassing. De voorwaarden in die artikelen zijn ook van toepassing indien derden de reparatiewerkzaamheden in opdracht van MobileFix Groningen uitvoeren.
- De artikelen 3 (Algemene bepalingen), 5 (De overeenkomst), 6 (Betaling), 7 (Garantie), 8 (Eigendomsvoorbehoud) en 9 (Aansprakelijkheid) van deze algemene voorwaarden zijn van overeenkomstige toepassing op de uitvoering van reparatiewerkzaamheden, met uitsluiting van overige artikelen in de algemene voorwaarden.
Artikel 13
Uitvoering van de Dienst
- MobileFix Groningen behoudt zich het recht voor het verlenen van de reparatiewerkzaamheden te weigeren indien een product (op welke wijze dan ook) op onbevoegde wijze is behandeld. MobileFix Groningen is eveneens gerechtigd de reparatiewerkzaamheden niet uit te voeren of de uitvoering daarvan te staken indien blijkt dat het product naar het oordeel van MobileFix Groningen om economische of technische redenen niet meer te repareren is.
- De reparatiewerkzaamheden worden aangeboden met betrekking tot alle producten waarop MobileFix Groningen reparatie mag uitvoeren. Indien MobileFix Groningen dit noodzakelijk acht kan een product worden opgestuurd naar een aangewezen reparatiepartner voor specialistische reparatie. Eventuele vertraging die ontstaat als gevolg van reparatie die worden uitgevoerd door derden kunnen tot gevolg hebben dat de toegezegde oplevertermijn wordt overschreden.
- Toegezegde termijnen waarbinnen MobileFix Groningen het product meent te retourneren aan de klant zijn van indicatieve aard en zijn nimmer te beschouwen als fatale termijn.
Artikel 14
Verplichtingen Klant
- De klant dient alle passende maatregelen te treffen om verlies van data en overige gegevens die zijn opgeslagen op het product.
- De klant dient de simkaart(en) en/of geheugenkaart(en) te verwijderen uit het product voordat de klant het product aanbiedt aan MobileFix Groningen voor de uitvoering van reparatiewerkzaamheden. De klant is zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van de simkaart(en) en/of geheugenkaart(en), alsmede de data die op het product zelf is opgeslagen.
- Door het afnemen van een dienst verklaart de klant dat hij/zij bekend is met het feit dat de mogelijkheid bestaat dat MobileFix Groningen fabrieks- of standaardinstellingen van de fabrikant van het product op de beginwaarden moet instellen om de dienst uit te voeren.
Slotbepalingen
Artikel 15
Klachten
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen zestig (60) dagen nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden bij MobileFix Groningen.
- Bij MobileFix Groningen ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien (14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door MobileFix Groningen binnen de termijn van veertien (14) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Is de klant het niet eens met de reactie van MobileFix Groningen, dan heeft de klant het recht om de klacht binnen dertig (30) dagen voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie (Postbus 90600, 2509 LP, Den Haag). Let op, de klant kan niet met de klacht naar de Geschillencommissie voordat de klant de klacht bij MobileFix Groningen kenbaar heeft gemaakt. De Geschillencommissie zal de klacht anders niet in behandeling nemen.
Artikel 16
Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
- Op de rechtsverhouding tussen MobileFix Groningen en haar klanten is Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die tussen MobileFix Groningen en haar klanten mochten ontstaan, worden beslecht door de bevoegde rechter van het arrondissement Noord Nederlands.
Versie Januari 2025, MobileFix Groningen, gevestigd te Groningen